Aktualno

Potpisom 87,5 milijuna kuna vrijednih ugovora, Zagrebačka županija prva u Hrvatskoj počinje subvencionirati javni autobusni prijevoz na županijskim linijama.

Zakonskom regulativom stvoreni su preduvjeti za novu organizaciju prijevoza, a potpisom ugovora sa šest prijevoznika stanovnicima Zagrebačke županije osiguran je, od 1. siječnja 2022., veći broj autobusnih linija i polazaka, omogućena je bolja povezanost ruralnih područja, bolja povezanost s međužupanijskim autobusnim linijama i voznim redom vlakova, kao i ujednačena cijena karte u definiranih šest tarifnih zona. Ugovori su danas potpisani s Autoturist turizmom, Meštrović prijevozom, Samoborček EU grupom, Čazmatrans prometom, Maluks prometom i Obrtom za prijevoz Ivček.

- Novim modelom prijevoza preuzimamo europsku praksu. Ovo nije jeftino, iznosi nisu mali, ali ova usluga je potrebna građanima. Prethodnih godina, pogotovo u pandemiji koronavirusa, 'zatvorene' su neke linije. Sada će se one vratiti, prijevoz će se normalizirati, a na taj način i život građana će biti kvalitetniji i bolji - rekao je Hrvoje Meštrović, direktor Meštrović prijevoza. Rekao je da će potpisom ugovora i zaposleni kod autobusnih prijevoznika imati puno bolje uvjete rada.

- Zadržat ćemo i radna mjesta i radnike - poručio je, dodavši da se nada da će primjer Zagrebačke županije biti dobar pokazatelj i ostatku Hrvatske kako riješiti problem javnoga prijevoza na županijskim linijama. Zahvalo je i Vladi RH što je osigurala sredstva i "razumjela problem u kojemu se nalaze ruralna područja RH". Vlada je osigurala 75% potrebnih sredstava za provedbu dvogodišnjih ugovora, a 25% su sredstva Zagrebačke županije - po 10,9 milijuna kuna u 2022. i 2023. godini.

- Od potpisanih ugovora korist će imati i žitelji i prijevoznici. Kvaliteta javnoga autobusnog prijevoza unutar županije bit će bolja. Prijevoz će se vratiti u one dijelove gdje ga zadnjih godina nije bilo - na Žumberak, a primjerice od Zeline do Dugog Sela moći će se putovati direktnom linijom, bez presjedanja, usklađenom s voznim redom vlakova. S druge strane, prijevoznicima je omogućeno poslovanje bez gubitka. Troškovi javnih autobusnih linija u ruralnim prostorima, činjenica je, ne mogu se pokriti komercijalnim prijevozom - rekao je župan.

Potpisani ugovori odnose sa na javni autobusni prijevoz unutar županije. Sve linije iz županije prema gradu Zagrebu imaju status međužupanijskoga linijskog prijevoza i nisu obuhvaćene ovim ugovorima.

prijevoz1

 

 

Pin It

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.

Ok