Potpisom 87,5 milijuna kuna vrijednih ugovora, Zagrebačka županija prva u Hrvatskoj počinje subvencionirati javni autobusni prijevoz na županijskim linijama.
Zakonskom regulativom stvoreni su preduvjeti za novu organizaciju prijevoza, a potpisom ugovora sa šest prijevoznika stanovnicima Zagrebačke županije osiguran je, od 1. siječnja 2022., veći broj autobusnih linija i polazaka, omogućena je bolja povezanost ruralnih područja, bolja povezanost s međužupanijskim autobusnim linijama i voznim redom vlakova, kao i ujednačena cijena karte u definiranih šest tarifnih zona. Ugovori su danas potpisani s Autoturist turizmom, Meštrović prijevozom, Samoborček EU grupom, Čazmatrans prometom, Maluks prometom i Obrtom za prijevoz Ivček.
- Novim modelom prijevoza preuzimamo europsku praksu. Ovo nije jeftino, iznosi nisu mali, ali ova usluga je potrebna građanima. Prethodnih godina, pogotovo u pandemiji koronavirusa, 'zatvorene' su neke linije. Sada će se one vratiti, prijevoz će se normalizirati, a na taj način i život građana će biti kvalitetniji i bolji - rekao je Hrvoje Meštrović, direktor Meštrović prijevoza. Rekao je da će potpisom ugovora i zaposleni kod autobusnih prijevoznika imati puno bolje uvjete rada.
- Zadržat ćemo i radna mjesta i radnike - poručio je, dodavši da se nada da će primjer Zagrebačke županije biti dobar pokazatelj i ostatku Hrvatske kako riješiti problem javnoga prijevoza na županijskim linijama. Zahvalo je i Vladi RH što je osigurala sredstva i "razumjela problem u kojemu se nalaze ruralna područja RH". Vlada je osigurala 75% potrebnih sredstava za provedbu dvogodišnjih ugovora, a 25% su sredstva Zagrebačke županije - po 10,9 milijuna kuna u 2022. i 2023. godini.
- Od potpisanih ugovora korist će imati i žitelji i prijevoznici. Kvaliteta javnoga autobusnog prijevoza unutar županije bit će bolja. Prijevoz će se vratiti u one dijelove gdje ga zadnjih godina nije bilo - na Žumberak, a primjerice od Zeline do Dugog Sela moći će se putovati direktnom linijom, bez presjedanja, usklađenom s voznim redom vlakova. S druge strane, prijevoznicima je omogućeno poslovanje bez gubitka. Troškovi javnih autobusnih linija u ruralnim prostorima, činjenica je, ne mogu se pokriti komercijalnim prijevozom - rekao je župan.
Potpisani ugovori odnose sa na javni autobusni prijevoz unutar županije. Sve linije iz županije prema gradu Zagrebu imaju status međužupanijskoga linijskog prijevoza i nisu obuhvaćene ovim ugovorima.